Vårpepp i Palma

 
Den här veckan har vi känt på hur det är med riktig vår i Palma. Om förra veckan kändes lugn, regnig och lite grå har den här varit tvärtom. (bilden är svartvit pga problem med min kamera och har alltså ingenting med känsloläge att göra..) 

Vi har äntligen fått lite värme och vårkänsla på uteserveringen och folk börjar på riktigt hitta tillbaka till oss. Flera nya gäster har kommit efter att ha sett oss på Facebook och flera kommer på rekommendation. Kul!

Några utsedda “spanare” har varit förbi för att titta om vi är bra så de kan ta med sina vänner. Och när jag får frågan, “Har du fler visitkort jag kan ta för att dela ut bland mina vänner”, så gissar jag att vi får godkänt :)

Nu när våren är här så känner vi att vi nog gjort en missbedömning med öppettiderna trots allt… Så från och med nästa vecka öppnar vi kl. 14:00-23:00. Med lunchmeny mellan kl. 14-16. Vi hade lunchöppet förra året men utan speciell lunchmeny. För att göra det enkelt för oss så väljer vi nu ut fem rätter vi serverar på lunch och från kl. 16:00 har vi ordinarie meny igen.

Det känns mycket bra, särskilt eftersom vi fick avslag på att ha uteserveringen öppen längre än till kl. 23.00. Så nu hoppas vi på att öppettiderna funkar och att vi kan landa i vårt koncept.

Idag ledig söndag och den spenderar vi med min pappa och Mia som är här på besök. Vandring i Paguera står på schemat. Nu är vi framme med bussen så blir lagom för mig att runda av.

Ha en fin söndag!
/Sara

Kommentera här: