”Semester”

Denna vecka har vi faktiskt haft semester. Ja vi har ju jobbat lite grann men mestadels varit lediga. Jag och Sara fick en resa till Gällivare i julklapp, där vi nu bott i eget hus med egen bil hos min morbror.  Vi har njutit till fullo av de vackra vinterlandskapen, snön, kylan och lugnet som infinner sig där. Det finns ingen stress i Norrland, i alla fall inte vad vi kunde känna av, superskönt! 

(null)

Så vi har bara fyllts på med energi. Vi har åkt snowboard, längdskidor, snöskoter och skottat snö. En riktig kick-start på det nya tränings året. 

För det är något som jag verkligen varit dålig på förra året, att träna. Det märks så tydligt på humöret, fysiken och känslan i kroppen när jag tränar, livet känns så mycket lättare då. Det räcker med en springtur så känns det som att alla problem helt plötsligt inte alls var så stora och det där jag var irriterad på har jag redan glömt när jag kommer tillbaka. Så nu är det bara hålla i med träningen! 

Som sagt lite jobb har vi ändå gjort. Vi har bland annat kontaktat fastighetsägaren om möjligheter att hyra de tomma lokalerna som står ovanför Living Room. För vår plan och vision redan från start har alltid varit att göra The Living Room Palma till ett hotell. Vi har fått ritningar på hela huset och det finns möjlighet att hyra lokalerna/tre våningsplan som även har en 50kvm takterrass. 
WOHO! Ja nu är det ju långt ifrån klart att det är möjligt att göra till ett hotell men det känns alltid skönt med att komma ett steg närmare vårt mål. Palma har väldigt strikta regler vad gäller licenser och liknande, så nu blir nästa steg att se om det ens är möjligt att få Hotell-licens för just den byggnaden. Vi får se, planen är att göra om det nästa vinter i så fall. Än är inget bestämt och detta är verkligen inget vi kommer jäkta fram utan det får ta sin tid. 

Igår var vi på bröllop. Saras pappa Acke och hans Mia har efter 19år tillsammans äntligen bestämt sig för att gifta sig. Helt rätt, två fantastiska människor som verkligen är perfekta för varandra. 

Mycket av samtalsämnena igår var bland annat att just driva företag, eftersom det är fler av personerna som var där som är egna företagare. Det är alltid extra kul att prata om just företagande med folk som också driver eget eftersom de är eller har varit i samma sitts som en själv och det gör det väldigt enkelt att förstå varandra.  Nu är jag och Sara de som drivit företag kortast, så vi passar ju bara på att suga åt oss alla tips och råd vi kan få inom olika områden. 

Att driva företag är inte lätt, speciellt inte i starten, vilket alla som driver eller har drivit företag är väldigt eniga om. MEN det gäller att inte ge upp! Någonstans, efter allt slit, alla motgångar, alla gånger som jag sagt: nä nu skiter jag i allt, vi åker hem, så börjar det vända. Bara av att få vara "hemma" nu ett tag, att få distans till allt gör att det blir mycket enklare att kunna se vilka justeringar som ska göras. Den här glöden och glädjen att driva företag kommer tillbaka som nu börjar det verkligen klia i fingrarna för att få sätta igång på riktigt för det nya året.

Love, Frida

Kommentera här: