En vecka med mycket rutiner

Denna vecka bara försvann. Äntligen har saker kring Living Room börjat falla på plats. Kontrollanter har varit förbi, gällande hygien och turism licenser, allt ser bra ut, alla papper är i sin ordning och vi börjar få ett bra flow hur rutinerna på plats ska skötas. Saker som hur terrassen/uteserveringen ska se ut, hur vi plockar in den, hur vi gör när det regnar, hur alla drinkar ska serveras, hur menyn ska se ut, både grafiskt och innehållsmässigt samt hur vi ska kommunicera med våra gäster, börjar flyta på bra. Äntligen kan vi gå till jobbet, göra vårat jobb och gå hem. Visst det finns alltid lite justeringar till förbättringar men de "stora" sakerna har börjat få sin plats. 

Damien, mallorkinen som jobbade med oss förra året har börjat jobba lite lunch. Eftersom det är många som äter under lunch, det ska gå lite snabbare och alla sitter ute är det nödvändigt att vara tre personer. Det känns jättebra med honom trots att vi kommer från olika kulturer och ser vissa saker på olika sätt, så tycker jag samarbetet fungerar bra och det är enkelt att kompromissa så att alla parter känner sig nöjda. Det är klart att det är en liten inlärningsprocess innan allt flyter hundra procent men det blir bättre och bättre. Tanken är att det bara är vi tre som kommer att jobba på plats under sommaren. Det kommer att vara mycket jobb, så det gäller att göra saker snabbt och ha bra rutiner för att inte jobba ihjäl sig… det är skönt nu när vi redan har haft öppet en högsäsong så vi vet vad vi har att förvänta oss. 

Just nu sitter jag på flygplatsen, väntar på att boarda, jag ska till London över en dag, åker hem imorgon igen. Jag ska hälsa på min syster, Christian och lilla Hugo. Jag har tajmat in så att mamma också är där nu så jag hinner träffa henne en snabbis. Ska bli såå kul att få träffa dem! Det är nog annars det i särklass jobbigaste med att bo i Palma, att all familj och vänner känns så långt bort. Med tanke på att vi jobbar som vi gör blir det även väldigt svårt att ha möjlighet att åka någonstans mer än över en dag. Det är tur att vi har så många som vill komma och hälsa på oss hela tiden, gör att det inte känns så ensamt.  

Sara blir kvar i Palma, hennes mamma landade i Palma igår kväll, så passar bra att de får lite egentid och jag lite egentid med min familj. Kan även vara skönt att jag och Sara får lite tid ifrån varandra. Även om det fungerar bättre än förväntat att jobba ihop så är det skönt att inte behöva umgås 24/7 😉 Irene är kvar ända till onsdag, så jag hinner träffa henne en lite sväng också i alla fall. 

Nu - redy for take off!

Ha det gött!
Kramar Frida

Finns en anledning varför jag gillar att bo i Palma - vädret! 
(null)
Palma
(null)
London 

Kommentera här: