Konsten att fokusera på positiva saker

Så kom den… den första riktigt risiga “recensionen”. Vi har fått så mycket positiv respons, både från Sverige och här nere, så vi har lite glömt bort att det alltid finns de som ogillar det en gör. Av all positiv feedback så är den negativa som liksom dröjer sig kvar.

Det var ett sällskap här i lördags som såg sura ut när de satte sig och sedan log de inte mot någon av oss på hela kvällen. Efteråt har vi fått två recensioner på TripAdvisor där de sågar vårt ställe och främst att vi inte pratar spanska. Idag har vi fått två sällskap som uttryckligen berömt att vi pratar bra spanska..

Men så här i efterhand var det bra att de skrev för nu fick vi äntligen klart med en meny spanska :)

Lollo är expert på att låta kritik och negativitet rinna av och inte suga åt sig medan jag och Frida har betydligt svårare med det. Men gissar att det bara är att inse att det aldrig går att göra alla glada alltid.

Vi dubblar kassan varje dag jämfört med samma dag förra veckan. Yeeeey. Keep on with that, por favor.

//Sara

Kommentarer:

1 Irene :

Surt men Lollo gör rätt. Låt det positiva ta överhand 👍 Se till att de positiva recensera på TripAdvisor 😍
Många kramar 🤗

Svar: Ja, visst är det så. Och det för alltid något gott med sig i slutändan :) kram!
ejdehort

2 Janne :

Lyssna på kritiken, men ta det inte personligt utan utnyttja den till er fördel. Få andra som gillar ert ställe att skriva positivt på trip advisor.

Kommentera här: